wtorek, 8 listopada 2011

Racuchy dyniowe z paprykowym leczo

Masz jeszcze dynię i nie zawahasz się jej użyć? ;) Napady wieczornego głodu mogą ukoić te placuszki z imbirem i nutą garam masali, podane z paprykowo-pomidorowym leczo naszej mamy, dla którego już kiedyś znalazłyśmy zastosowanie w postaci farszu do tarty.
Racuchy są sycące, lekko rozgrzewające, z wyczuwalnym orientalnym posmakiem... Co istotne - porcję dwuosobową można przygotować w 20 minut - a nie ma to jak wolna spora część wieczoru w ostatnio dokuczającym niedoborze czasu ;) Inspiracja: Kwestia Smaku.


SKŁADNIKI (10-12 placuszków): 
  • 250 g dyni (już obranej)
  • 1 duże jajko
  • 1,5 łyżki masła
  • pół szklanki mąki
  • 1 łyżeczka startego świeżego imbiru
  • 1 łyżeczka mieszanki garam masala
  • sól i pieprz do smaku
  • ok. 3 łyżki oleju do smażenia

    do podania
  • sos pomidorowy lub wegetariańskie leczo paprykowe
  • lub kwaśna śmietana

PRZYGOTOWANIE:
Dynię obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Oddzielić żółtko, a następnie utrzeć je z masłem. Białko ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli. Dynię wymieszać z masą z żółtka i masła, przesianą mąką, garam masalą, imbirem i doprawić solą oraz pieprzem. Delikatnie połączyć z pianą z białka. Racuszki formować łyżką (ja lekko je spłaszczałam) i smażyć z obu stron na patelni z rozgrzanym olejem do uzyskania lekko złotego koloru.
Można podawać z leczo paprykowym, ale także z sosem pomidorowym lub kwaśną śmietaną.

4 komentarze:

  1. Oo, podobają mi się! W tym roku poeksperymentowałam z dynią, choć jeszcze nie robiłam placuszków...żałuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na widok twoich placuszkow dostalam wlasnie napadu wieczornego glodu. Wygladaja przesmacznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Placuszki z dynią bardzo mi smakują, teraz pora na wytrawne wersje :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Faaajne :) Ja robię z porami, ale z dynią nie znałam. Dzięki za inspirację!
    Pozdrawim

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)