poniedziałek, 7 listopada 2011

Prosty obiad w 30 minut - klopsiki w sosie pomidorowym

Dzisiaj najprościej i najpyszniej. Jedno z ulubionych dań wszystkich dzieci - makaron z klopsikami w sosie pomidorowym. Ten smak chyba jeszcze nikomu się nie "przejadł". Nic dziwnego - pomidory mają chyba magiczną moc :) I nic tak dobrze nie działa jak sprawdzona, solidna dawka węglowodanów :)

SKŁADNIKI (dla 2 osób):
  • 40 dag mięsa mielonego
  • 1 żółtko
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka tymianku lub ulubionych ziół
  • 1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka cukru
  • mała cebula pokrojona w drobną kostkę
  • 2 łyżki oleju
  • 2 listki laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 2 puszki pomidorów w kawałkach
  • 400 g makaronu spaghetti lub innego ulubionego
  • ser do posypania (parmezan, żółty, oscypek)
  • natka pietruszki (opcjonalnie)

PRZYGOTOWANIE:
Do mięsa dodać żółtko i cebulę. Doprawić solą, pieprzem, posiekanym czosnkiem, papryką i ziołami. Dokładnie wymieszać i formować małe kulki wielkości orzecha włoskiego. Dno garnka wysmarować olejem. Wlać szklankę wody, zmiksowane pomidory, dodać ziele i listki laurowe. Doprawić łyżeczką soli oraz cukru i dodać 1/2 łyżeczki pieprzu. Zagotować. Do gotującego się sosu wkładać kuleczki z mięsa mielonego. Gotować na małym ogniu ok. 20 minut. Podawać z makaronem ugotowanym al dente. Ja użyłam kolorowego makaronu spaghetti z pszenicy durum, z semoliną. Danie można urozmaicić parmezanem lub innym serem, który akurat mamy pod ręką oraz posypać świeżą natką pietruszki.

13 komentarzy:

  1. Takie proste a na Waszych zdjęciach wygląda całkiem wykwitnie :-) Moje dzieci przepadają za tym daniem, z tym, że ja to trochę inaczej przyprawiam - ale wypróbuję Waszą wersję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste czesto jest najlepsze. Kolor twojego sosu mnie urzekl!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale wyglądają. Nabrałam ochoty na takie klopsiki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubie to danie, twoje wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie dania :-) sprawdzają się w każdej sytuacji :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście makaron z klopsikami w sosie pomidorowym to klasyka :) W Twoim wykonaniu wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. O to jest pyszne! Wspaniale wygląda. Lubię te klopsiki :)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste i przepyszne danie! Miałam okazję konsumować je z prawdziwym włoskim makarinem, palce lizać !! :-) Pozdrowienia !

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie potrafię gotować, ale podjęłam wyzwanie. Wszystko było super, tylko po 20 minutach moje klopsiki były potwornie twarde! To "normalne"? :)
    Pozdrawiam,
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogło to być wynikiem doboru mięsa, jakie użyłaś do przygotowania. Ja korzystałam ze świeżo zmielonej łopatki wieprzowej (bez usuwania tłustych błonek - nadają klopsikom soczystości), klopsiki wrzucane bezpośrednio do sosu i duszone w nim wyszły soczyste i nie były twarde. Klopsiki z wołowiny, chudego drobiu różnią strukturą od mięsa wieprzowego, mogą wyjść twardsze. Z kolei np z gotowym mięsem mielonym typu "garmażeryjne" nie eksperymentowałam, więc nie wiem jak mogłoby się zachować:)

      Usuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)