wtorek, 18 stycznia 2011

Omlet z cukinią, tymiankiem i parmezanem

W lodówce uśmiecha się mała, ostatnia cukinia i parmezan. Siostra zostawiła otwarte pudełeczko z wysuszonym tymiankiem z ogrodu mamy. To wszystko natchnęło mnie do zrobienia pysznego omleta na śniadanko z tymi właśnie pysznościami :)

SKŁADNIKI:
(na każdą porcję)

  • 2 jajka
  • 1/2 małej cukinii
  • 2 plasterki białej cebuli
  • 2 łyżeczki parmezanu
  • listki tymianku
  • pieprz biały
  • sól morska
  • 2 łyżki oliwy

PRZYGOTOWANIE: 
Cukinię pokroić na 2-3 mm plasterki. Plasterki cebuli podzielić na krążki. Podsmażyć chwilę z obu stron by warzywa zmiękły - najlepiej na średniej patelni, by omlet był łatwy do obrócenia i puszysty. Posypać tymiankiem, zmniejszyć ogień. Jajka wymieszać dokładnie z parmezanem, szczyptą soli i pieprzem. Wlać całość na patelnię. Smażyć, aż wierzch nie będzie już wilgotny. Obrócić drewnianymi łopatkami na drugą stronę - delikatnie, aczkolwiek szybko. Po chwili omlet jest gotowy :) Najlepiej smakuje ze świeżym pomidorem, w ciepłej bułce typu ciabatta posmarowanej prawdziwym masłem.

8 komentarzy:

  1. takie śniadania to ja mogę wcinać w ciemno, bo cukinię po prostu kocham miłością szaloną! a w parze z tymiankiem to już dla mnie niebo w gębie, a tu jeszcze parmezan...
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. W takim razie zapraszam:) Składniki jeszcze są, a dobre chęci tym bardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  3. apetyczny ten omlecik. tak w ogóle to omletów nie powinniśmy przewracać. ale ja sobie jakoś nie wyobrażam nie ściętej masy z jednej strony- dlatego zawsze przewracam na druga stronę. pyszne śniadanko;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie proste dania z fantazją :)
    http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  5. może i nie, ale ja też przewróciłam:)dla pewności, dosłownie na chwilę i gotowe:) Zgadzamy się więc, Panno Malwino:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Parmezan i cukinia w jednym olmecie, za dużo dobrego. Dla mnie również śniadanie doskonałe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)