niedziela, 17 kwietnia 2011

Z czym się lubi burak?: Tarteletki z buraczkami i owczym serem

We Flavour Thesaurus. Pairings, recipes and ideas for the creative cook Niki Segnit w inspirujący sposób pisze o połączeniach smakowych. Niektóre były oczywiste, inne mnie zaskoczyły. Autorka oczywiście nie wyczerpuje tematu (książka musiałaby być chyba 10 razy większa), ale daje zestaw słów-kluczy i ciekawych opowieści. Zaglądam do tej książki zazwyczaj wtedy, gdy już mam jakiś pomysł a chciałabym go trochę podkręcić. Dzisiaj podpowiedziała mi kumin do buraczków (wiedzieliście, że buraczki dobrze komponują się np. z czekoladą albo anchois?).
Te lekkie tarteletki to prosty sposób na przystawkę - buraczki w takiej wytrawnej wersji sprawdzają się idealnie.

SKŁADNIKI (6 tarteletek): 
  • opakowanie gotowego ciasta francuskiego (może być mrożone, albo "lodówkowe", na wyłożenie foremek potrzeba ok. 150 g)
  • 300 g buraczków (3 małe buraczki)
  • 50 g sera grana padano
  • 100 g twardego, owczego sera
  • kumin
  • sól
PRZYGOTOWANIE:
Buraczki umyć i ugotować do miękkości - ok. 1,5 godz. 
Wyłożyć ciastem foremki na tarteletki. Lekko ponakłuwać widelcem, wyłożyć papierem do pieczenia i obciążyć go suchym grochem lub fasolą. Włożyć do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni i piec ok. 12 minut (do "zezłocenia" brzegów). Po wyjęciu z piekarnika posypać startym serem grana padano (dzięki temu sok z buraczków nie będzie mocno przesiąkał przez ciasto).
Ugotowane buraczki pokroić na cienkie plasterki. Na każdej foremce ułożyć 4-5 plasterków. Delikatnie posypać je solą i kuminem. Na wierzch położyć kawałki owczego sera. Wstawić do piekarnika (temp. 180 stopni C) na 10 minut, aż ser się roztopi. 
Podawać na ciepło!





16 komentarzy:

  1. Wyglądają niesamowicie :) Idealne na letnie przyjędzie w domu:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocze tarteletki. Ja lubię buraczki z kozim serem, który jest trochę ostrzejszy, ale z owczym są na pewno bardzo dobre! Wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Madleine myślę, że na przyjęciu by się bardzo dobrze sprawdziły :)

    Alicjo - z kozim serem też by były dobre, można by było podpiec ciasto tylko z buraczkami i na wierzch położyć kawałek kremowego, koziego sera - tak chyba byłoby najsmaczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki :) Jak pisałam o kozim serze pomyślałam o twardym, ale z kremowym (masz na myśli taki z rulonika?) może być naprawdę pysznie. Chyba od godziny przeglądam Wasz blog - piękne zdjęcia i ciekawe pomysły! Fajnie, że w sieci są takie perełki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Alicjo ja dziękuję za miłe słowa :) Tak, pomyślałam o tym z rulonika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To jedno z moich ulubionych połączeń, mam tą parkę w lodówce i w tygodniu ją ożenię :) Piękne tarteletki, z całą pewnością przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Buraczki łączyłam dotychczas z karmelizowaną cebulą (w tarcie) albo solankowym serem (w prostej sałatce). Doskonała sprawa. W takich tartaletkach też bez wątpienia smakują świetnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Boskie połączenie, wybieram kozi serek ;) Wytrawnie i wybornie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z pewnością smakują po królewsku!
    połączenie genialne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie fantastyczne połączenie,które muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super! Nie próbowałam nigdy takiego połączenia, ale widzę na zdjęciu, że tarteletki prezentują się apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nobleva - na pewno warto tę parkę ożenić! :)

    Zaytoon - też lubię połączenie buraczków z karmelizowaną cebulą. Tak w ogóle burak to niedocenione warzywo, a tak dobrze się komponuje z wieloma składnikami :)

    Magdo - kozi jest bardziej wyrazisty, będzie równie pysznie jeśli nie pyszniej :)

    Karmel-itko smakują po królewsku :)

    Szarlotku zachęcam do wypróbowania :) jest duża szansa, że Ci zasmakuje.

    burczymiwbrzuchu - wypróbuj koniecznie :)

    moccamocna - dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawi mnie to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)