piątek, 17 sierpnia 2012

Kanapka żuk

Pamiętacie kanapkowego żółwia? Mam dla Was kolejną kanapkową inspirację - żuka :) Na ciepło, z zapieczonym pośrodku bułkowego pancerzyka serem, z pysznym wnętrzem i nóżkami z papryki. Na zabawne śniadanie lub kolację - dla każdego (nie tylko dla maluchów). Uśmiech przy jedzeniu gwarantowany :)

SKŁADNIKI:
  • 2 owalne bułki z makiem
  • masło
  • salami
  • szynka wędzona (lub inna)
  • suszone pomidory
  • mozzarella lub żółty ser
  • kawałek czerwonej papryki
  • plaster ogórka konserwowego
  • majonez
  • czarne oliwki
  • *listki bazylii

PRZYGOTOWANIE:
Bułki rozkroić. Naciąć górne części tak, by umieścić w niej ser. Bułki posmarować masłem, obłożyć salami, szynką, paskami suszonego pomidorami i plasterkami oliwek. Zamknąć. Z papryki zrobić paseczki na nóżki, włożyć pomiędzy wędliny i zapiec bułki do momentu rozpuszczenia sera w temp 180 stopni (ok. 4 minut). W gotowych kanapkach umieścić po plasterku ogórka, odrobinę majonezu i kosteczkę czarnej oliwki jako oczy. Można podawać z listkami bazylii.


15 komentarzy:

  1. i nie tylko niejadki byłyby zadowolone z takiej kanapki :))

    OdpowiedzUsuń
  2. przypomniałaś mi kanapki, jakie mama szykowała mi w dzieciństwie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No nie moge...ale czad :)) Swietna ta kanapeczka. I jaka pyszna :))

    OdpowiedzUsuń
  4. poproszę takie żuka na kolację ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. ojej bałabym się takiego zjeść:D
    -żart- na pewno by mi posmakował;D
    hehe

    OdpowiedzUsuń
  6. To bardzo udana uwspółcześniona kontynuacja PRLowskich klasyków: pamiętam jeżyka z pasztetu, muchomora, z jaja i pomidora z kropkami majonezu. Cudne i nawiązuje do naszego dzieciństwa! dzięki za tę szczyptę sentymentu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :) no i ciastka grzybki - zawsze weselny klasyk :D

      Usuń
  7. Mój synek powiedział że to nie żuk a rak i chce takiego samego :))) świetny pomysł !!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są, mają świetny wyraz "twarzy", taki pocieszny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale pozytywne te Wasze żuki:) Aż się człowiek uśmiecha do jedzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne! Mnie zachęciłyby do śniadanka na 1000%

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne dla mojej siostrzenicy! Po ich przyrządzeniu zostanę najukochańsza ciocią po słońcem;P Sama mam na nie olbrzymią ochotę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)