środa, 1 sierpnia 2012

Sernikobrownie z jagodami

Goście w domu to zawsze dobra okazja, by upiec ciasto. Takie ciasto, które łączy upodobania kulinarne wielu osób... chyba nie ma lepszego ciasta niż sernikobrownie z owocami. Jako inspiracja posłużył mi przepis z Kwestii Smaku na Sernikobrownie z puree truskawkowym, jednak w mojej wersji to jagody grają jedną z głównych ról (bynajmniej nie w wersji zmiażdżonej). Wyszło pysznie! Do pysznego espresso lub ukochanej latte - perfekcyjne. I goście wychodzą zachwyceni...


SKŁADNIKI:
warstwa czekoladowa:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 200 g masła (w tym odrobina do wysmarowania formy)
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 3 duże jajka
  • 230-250 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 120 g przesianej mąki pszennej
warstwa serowa:
  • 500 g sera białego trzykrotnie mielonego, np President lub Polana
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 3/4 puszki mleka zagęszczonego z puszki niesłodzonego
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 jajka
  • oraz 1 czubata szklanka jagód*
* Zamiast jagód można użyć malin lub borówek

PRZYGOTOWANIE:
Owoce opłukać i osuszyć.
Czekoladę połamać na kostki i umieścić wraz z masłem w rondelku, podgrzewać na wolnym ogniu do momentu rozpuszczenia. Odstawić do ostygnięcia. Jajka utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę przy użyciu elektrycznej trzepaczki. Dodać kakao, ostudzoną masę czekoladowo-maślaną, zmiksować na wolnych obrotach. Dodać mąkę i ponownie zmiksować na wolnych obrotach. Kwadratową formę do pieczenia wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Masę wylać i wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni C na 15 minut.
Przygotować masę serowa. Ser utrzeć elektryczną trzepaczką na wolnych obrotach wraz z cukrem, powoli wlewać mleko. Dodać ekstrakt. Kolejno wbić po 1 jajku. Miksować do momentu rozbicia wszystkich grudek. Ciasto wyjąć a temp. zmniejszyć do 160 stopni C. Masę serową wylać na warstwę czekoladową i rozsypać na wierzchu owoce. Wstawić ponownie do piekarnika i piec jeszcze 40 minut. Po tym czasie uchylić drzwiczki piekarnika i wystudzić ciasto. Można podawać posypany cukrem pudrem lub z dodatkiem gałki lodów waniliowych. Najlepiej smakuje schłodzony.



15 komentarzy:

  1. Sernikobrownie to moje ulubione ciasto, a z owocowych wypieków najbardziej lubię te z jagodami, bilans tego jest taki, że to sernikobrownie musi być fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę nie wiem czemu jeszcze nie piekłam sernikobrownie? Twój z jagodami jest obłędny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym zjadla tylko warstwe serowa:D Od dziecka odkrawalam spody, dachy sernikow i wyjadalam mase serowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam brownie, wueilbiam sernik i kocham jagody!.
    Biorę!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham to ciasto! do tej pory jadłam tylko z truskawkami, z jagodami też musi być pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda pięknie:) też planuje sernikobrownie, w lodówce mam borówki, może wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia i pomysł na ciasto po prostu cudowne!
    Podziwiam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda kosmicznie :) Na pewno równie dobrze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie wygląda połączenie bieli sera z granatowością jagód, a że uwielbiam brownie to już mi ślinianki pracują na całego

    OdpowiedzUsuń
  10. Hmm...sernik z jagodami i i brownie brzmi super :) Ja ostatnio tez robilam podobne ciasto,ale bez brownie,wiec teraz muszę wypróbować Wasz przepis !

    OdpowiedzUsuń
  11. Upiekłam w wesrji z malinami dla dziadków na rocznicę ślubu:-) Wszyscy się zajadali, faktycznie fajnie smakuje podane wprost z lodówki. Tyle, że ja dodałam za dużo sera, co obkupiłam niemal dwa razy dłuższym pieczniem:-) ALE! Jest to ABSOLUTNA PYCHA!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)