czwartek, 31 maja 2012

Krem z młodej kapusty z kiełbaskami twarogowymi

Gdy pisałam o drugich warsztatach Polskiej Akademii Kulinarnej nie myślałam, że pierwszą zupę tak szybko uda mi się ugotować w domu. Ale cotygodniowy "lunch na środę" to jednak dobra okazja, by wykorzystać nabyte umiejętności i wiedzę. Poza tym młoda kapusta jest teraz łatwo dostępna, a i pozostałe składniki nie powinny nikomu przysporzyć kłopotów. Ponieważ jedna z koleżanek w pracy jest wegetarianką jako baza posłużył mi ugotowany bulion warzywny. Czy smakowało? Oj tak! W tym dniu, w którym mimo słońca nie było zbyt ciepło chyba wszyscy potrzebowaliśmy czegoś rozgrzewającego - i ta zupa postawiła nas na nogi ;) Twarogowe kiełbaski - o niezupełnie idealnie gładkiej strukturze (robiłam je wcześnie rano, przed pracą) - okazały się całkiem sycące. Ta zupa ma u mnie duży plus - za proste przygotowanie, oryginalny smak i niebanalny dodatek. 


SKŁADNIKI:
(6-8 porcji)
bulion - 2 l (w oryginale warzywno-drobiowy - u mnie warzywny):
  • 2,5-3 l wody
  • włoszczyzna: 2 marchewki, 1 mały seler, 1 pietruszka, pół pora (lub jeden młody, mały)
  • kilka listków laurowych i kilka kulek ziela angielskiego
  • kilka ziaren pieprzu
  • łyżka soli
  • 2-3 łyżki oliwy
do zupy:
  • 600-800 g młodej kapusty
  • 200 g cebuli
  • 400 g ziemniaków
  • 80 ml śmietany 30 %
  • koperek - świeży lub suszony
  • olej + masło 
  • kminek - opcjonalnie
  • do dekoracji: sałata radicchio
kiełbaski:
  • 400 g chudego twarogu (lub zmielonego, sernikowego)
  • 2 jajka
  • 2-3 łyżki mąki 
  • cynamon
  • sól
  • papier do pieczenia i gotowania
PRZYGOTOWANIE:
Ugotować bulion - pokroić warzywa (dosyć grubo) i wraz z przyprawami i oliwą gotować ok. 40-60 minut na małym ogniu. Bulion przecedzić (warzywa, które zostały można dodać np. do puree). Powinno być go ok. 2 litrów.
Obrane ziemniaki pociąć w drobną kostkę i podsmażyć ok. 5 min. na oleju z masłem. Następnie dodać pociętą w młodą kapustę i smażyć kolejne 5 min., po czym zalać bulionem. Gotować ok. 20 min, a następnie dodać śmietanę, koperek i zblenderować do uzyskania gęstego kremu.
Twaróg zmielić (można też użyć sernikowego, niesłodzonego, trzykrotnie zmielonego - masa będzie miała gładszą konsystencję), utrzeć z żółtkiem i mąką*. Białka ubić na sztywno. Do masy serowej dodać sól, cynamon i białka, delikatnie wymieszać. Z ciasta formować cienki wałek, zawinąć w papier. Przy pomocy sznurka uformować kiełbaski długości 6 cm (z podanej ilości wyszło. Gotować na parze przez ok. 10 minut.
Kiełbaski ułożyć w talerzach i zalać zupą. Udekorować pociętą sałatą radicchio, opcjonalnie - posypać uprażonym na suchej patelni kminkiem.

* Jeśli chcecie, żeby kiełbaski były delikatniejsze - mąkę można pominąć.


7 komentarzy:

  1. Cześć! Widzę, że Tobie również zasmakowała zupa. Mnie też i też ją wczoraj gotowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - próbowałam zamieścić komentarz u Ciebie na blogu, ale nie wiem dlaczego nie zapisuje się. Tak sobie myślę, że najfajniejsze w tych zupach jest teraz to, że każdy z nas może robić własne wariacje na ich temat ;) Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  2. Ciekawy przepis;) bardzo ciekawy..:) i jak pięknie się prezentuje;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za ten przepis dziewczyny! Już wiem co zrobię na piątkowy obiad!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako fanka kapuścianych dań jestem zachwycona, a do tego te kiełbaski mi przypadły do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem ładna ta zupa - niech mi ktoś taką zrobi! :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)