wtorek, 12 lipca 2011

Prosta sałatka ze szczawiem - do grilla

Jutro w kioskach pojawi się nowy nr pisma "Polska Gotuje" z naszymi szaszłykami z tofu na okładce. W końcu sezon grillowy w pełni! :)
Warto zatem odkopać ten prosty przepis na sałatkę do grilla, którą robiłyśmy jeszcze jak Izka była w domu. Jej znakiem szczególnym jest szczaw ozdobny, który w smaku jest identyczny jak zwykły, choć zdecydowanie ładniej się prezentuje, dzięki pięknym czerwo-fioletowym żyłkom. Ponieważ szczaw dobrze wpływa na wątrobę jest świetnym dodatkiem do sałatki "do grilla". Jego lekko kwaskowate, młode listki nadają jej fajnego charakteru. Jeśli chcecie bardziej przełamać tę kwaskowość warto dodać do dressingu więcej miodu.

Czekam z niecierpliwością na urlop. Jeszcze nie jestem pewna, gdzie tym razem wylądujemy z M., ale marzy mi się miejsce, w którym najem się pysznych, najlepiej domowych serów i będę mogła coś ugotować lub... grillować na świeżym powietrzu :)


Prosta sałatka ze szczawiem

SKŁADNIKI:

(2-3 porcje) 
  • mała główka sałaty karbowanej
  • garść ozdobnych liści szczawiu (z czerwonymi nerwami i łodyżkami) lub małych listków zwykłego szczawiu
  • 1 duży malinowy pomidor lub kilka mniejszych
  • zielony ogórek bez skórki
  • czerwona cebula
  • ser gouda (10-15 dag)
  • sos:
  • łyżeczka (lub dwie) płynnego miodu
  • łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki oliwy z oliwek lub oleju
  • sól, pieprz
PRZYGOTOWANIE:
Sałatę porwać, pozostałe warzywa pokroić. Wymieszać wszystko delikatnie wraz z małymi listkami szczawiu Sałatkę posolić, doprawić pieprzem. Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach lub na cienkie płatki i rozsypać na sałatce. Wymieszać oliwę (lub dobry olej) z miodem i sokiem z cytryny. Sos dodać do sałatki. Podawać z grillowanymi daniami ;)


7 komentarzy:

  1. Jakie ładne te listki! Gdzie kupiłyście ten szczaw?

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka sałatka trafia w mój smak - coś słodkiego, coś kwaśnego. Jak podana z kawałkiem mięcha to biorę bez wahania :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten szczaw kupiłyśmy podczas "śniadania na trawie", które co roku odbywa się w Toruniu - na dużym stoisku z różnorodnymi ziołami. Tak nam się spodobał, że miałyśmy plan, żeby go hodować, ale niespodziewany atak mszyc zniweczył nasze plany ;/

    OdpowiedzUsuń
  4. piękna sałatka! nie miałam pojęcia o istnieniu ozdobnego szczawiu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. No i proszę znowu jestem trochę mądrzejsza :) Świetna ta sałatka z tym szczawiem ozdobnym, o którym istnieniu nie miała pojęcia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczaw! Cale wieki go nie jadlam. Ba, nie wiedzialam nawet, ze ma takie prozdrowotne wlasciwosci. Ciekawa jestem, czy uda mi sie tutaj go dorwac - mam nadzieje, ze tak, bo salatka bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
  7. ło Boże!
    ja bym chciała tę kiełbasę i chlebek chrrrupiący z grilla!
    ( szkoda, że jeszcze gryźć takich rzeczy nie mogę:( )

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)