piątek, 9 września 2011

Sałatka z pieczonym łososiem

Dzielę się z Wami przepisem na pyszną sałatkę. Jeśli ktoś lubi ryby, z pewnością mu zasmakuje. W tej wersji występuje łosoś, jednak inna ryba o ścisłym mięsie (np. dorsz, pstrąg) - pieczona, grillowana czy nawet wędzona sprawdzi się idealnie, bo dobór sałatkowych dodatków jest raczej uniwersalny. To kolejne, szybkie, wakacyjnie danie, które stworzyłam sobie na lunch. Enjoy !!!

 SKŁADNIKI:
  • 1 mała sałata rzymska
  • 1 mała cebula
  • 1 mała starta marchewka
  • 2 pomidory
  • 150 g świeżego filetu z łososia
  • grzanki, np ziołowe
  • cytryna
  • 3 łyżki majonezu light
  • sól, pieprz
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
PRZYGOTOWANIE:
Łososia przygotowałam wg tego przepisu. Zrobiłam więcej, więc następnego dnia wykorzystałam go w tej  sałatce - już w wersji na zimno.
Sałatę porwać,  pomidora i cebulę pokroić, dodać marchewkę. Łososia pokroić lub posiekać widelcem dowolnie - na większe lub mniejsze kawałki. Dodać grzanki w dowolnej ilości. Całość podawać z ziołowym majonezem (można wymieszać go pół na pół z jogurtem). Sałatka skropiona cytryną smakuje jeszcze lepiej.
PS. Grzanki można zrobić samemu, z kromek bagietki - podsmażyć je na patelni z dodatkiem ziół lub czosnku:)

7 komentarzy:

  1. Jesień, a u Was na talerzu pełnia lata... Ja też dzisiaj raczyłam się łososiem, ale do zdjęcia nie dotrwał, tak zmęczyło mnie gotowanie obiadu dla czworga ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda ta sałaka, podejrzewam że także cudownie smakuje. z pewnością wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kubełku, moje dania we wakacje tworzyłam dla 8 a czasem dla 20 osób i tylko część zdjęć się uchowała, więc Cię rozumiem :)To szczera prawda. Normalnie gotuję dla dwóch - dla siebie i siostry.
    Edith, to bardzo prosta wersja, nie do zepsucia:) Zachęcam, sałatki z rybą są pyszne i zdrowe !

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie moje klimaty - i masz racje, swietnie sie nada na lunch!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na lunch idealna!
    Zjadłabym dwie porcje...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolorowa i z moim ulubiony łososiem, to pyszności na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zrobiłam. Pyszności!!! Polecam!
    Anka ZD-W!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)