wtorek, 20 września 2011

Szybka tarta wczesnojesienna - papryka, pomidory, cukinia

Już jakiś czas temu skończył się przysłowiowy "sezon ogórkowy". Trudno się wyrwać z myślenia o pracy (ja) i studiach (Izka). Całe szczęście już niedługo uporamy się ze wszystkim i będziemy mogły znów intensywniej dzielić się z Wami kulinarnymi odkryciami.
Teraz w naszej kuchni króluje szybkość - tortille, sprawdzone makarony, sałatki i tarty z gotowego ciasta francuskiego - niezawodne i szybkie. Mama podarowała nam wczesnojesienne plony - cukinie, wielokolorową paprykę i pomidory - zarówno w wersji surowej, jak i zaprawionej. Na paprykę i pomidory ma niezawodny sposób, robiąc proste leczo - dusi warzywa razem, aż do miękkości, jedynie z dodatkiem dobrego oleju lub oliwy. Jedyne przyprawy to sól i pieprz - i w wersji ostrzejszej - papryczka chilli. Tak przygotowane leczo stanowi świetną bazę dla sosów do mięsa lub makaronu... ale pasuje idealnie także do pizzy lub tarty. Warto poświęcić jedno popołudnie na takie zaprawy - choćby po to, żeby później mieć możliwość upieczenia tarty w 25 minut :)

Na właściwy moment czeka jeszcze wielka dynia od M.... wkrótce nadejdzie czas na minifestiwal dynii :)

SKŁADNIKI:
(forma o średnicy 21 cm)

  • 2/3 płata gotowego ciasta francuskiego (lodówkowego)
  • słoiczek leczo paprykowo-pomidorowego
    (ok. 250 ml)
  • 1,5 małej cukinii
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki śmietany 12%
  • 1/2 szklanki startego sera (cheddar)
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki
  • listki tymianku
PRZYGOTOWANIE:
Rozgrzać piekarnik do temp. 200 stopni C. Formę lekko posmarować masłem i wyłożyć ciastem francuskim, delikatnie podnosząc brzegi (i tak opadną). Ponakłuwać dno widelcem i wyłożyć leczo. Wymieszać śmietanę z serem, natką pietruszki i rozbełtanymi jajkami i wylać na tartę. Na wierzchu ułożyć cienkie plasterki cukinii. Posypać solą i pieprzem i włożyć do piekarnika na ok. 20 minut (aż do lekkiego zrumienienia brzegów).
Wyjętą z piekarnika tartę posypać świeżymi listkami tymianku.


16 komentarzy:

  1. A ja podobną pizzę przygotowałam...latem...
    Ta tarta jest tak słoneczna,że wcale nie przynosi mi myśli o jesieni.Wręcz przeciwnie,jest energetyzująca!

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację Amber :) ale ja już czuję jesień - taki posiłek mimo, że z jesiennych składników ma w sobie jakiś letni czar :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie się na nią patrzy, jest taka słoneczna i apetyczna. Lubię takie szybkie przepisy, których dania wyglądają na o wiele bardziej pracochłonne. Z resztą to wszystko nieważne, w ostateczności liczy się smak, a w to nie wątpię, że jest obłędnie pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Same pyszne,jesienne warzywa;)piszę się na taką tartę!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pięknie :) i są trzy składniki które uwielbiam: natka cukinia i ciasto francuskie

    OdpowiedzUsuń
  6. oj zjadlabym taka kolacje. rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  7. taka prosta a ile radosci... kiedys ktos mi powiedzial, zeby przed snem wyobrazac sobie slonce a wszelkie koszmary pojda precz... od dzis bede sobie wyobrazac Twoja tarte... :) wyglada super extra apetycznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka śliczna! Od razu mi się spodobała i myślę, że to będzie kolejna tarta - taka właśnie, o! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda niezwykle estetycznie, pewnie mniej estetycznie wyglądałoby zajadanie się nią przeze mnie, bo głodna jestem jak wilk i bym się na nią rzuciła z rękami! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo mi się podoba ta królująca w kuchni szybkośc!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe, tym bardziej, że właśnie szukam pomysł na cukinię ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. u mnie tarta z cukinią królowała latem:) z dodatkiem innych zieloności:) bardzo lubię tarty wszelakie - te domowe i te w ulubionej księgarnio-kawiarni:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziewczyny, idzie jesień, a nie wiosna :))
    Piękna, kolorowa i przepyszna.
    Jak tak mamy jeść jesienią to ja jestem za!

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę na blogu!
Jeśli komentujesz, korzystając z opcji "anonimowy", prosimy napisz w komentarzu nick lub swoje imię ;)